Kaum Lelaki Sila Baca!! 5 Manfaat Senaman KEGEL Untuk Lebih Sihat & Bertenaga Semasa Bersama.

Kaum Lelaki Sila Baca!! 5 Manfaat Senaman KEGEL Untuk Lebih Sihat & Bertenaga Semasa Bersama.

Masalah fesus atau inkonteinensia urine adalah penyakit di mana anda tidak dapat menhaan kecing. Ini adalah antara punca apabila anda membuang air kecil tetapi masih ada lagi air kencing yang keluar.

Sesiapa yang mengalami masalah ini disarankan supaya membuat senaman kegel. Dr. Arnold Kegel telah memperkenalkan senaman ini sejak 1945 lagi.

Kebiasaan senaman kemut ini hanyalah untuk wanita tetapi ianya amat digalakkan kepada golongan lelaki yang menghidap penyakit kanser prostat.

Bagaimanapun senaman kegel ini banyak manfaatnya. Jom baca 5 manfaatnya khas buat kaum lelaki:

1) Kesihatan P3nis.

Senaman kegel ini dapat melancarkan perjalanan darah seterusnya meningkatkan pelancaran darah ke p3nis anda. Ini akan menjadikan prostat anda sihat dan menjaga semua sistem s3ksual kaum lelaki.

2) Lebih Tahan Lama Semasa Bersama.

Masalah isteri tidak puas adalah masalah seringkali menghantui kaum lelaki atau suami. Senaman kegel ini dapat membantu anda lebih tahan lama dan lebih agresif.

3) Pancutan Lebih Kuat.

Berdasarkan testimoni yang telah dilakukan, ramai kaum lelaki berpendapat bahawa pancutan mereka lebih laju dan kuat selepas mengamalkan senaman ini. Senaman ini melatih anda menahan ejakulasi sebelum kemuncaknya.

4) Merangsang org3sm.

Senaman kegel ini dapat meningkatkan kenikmatan. Apabila perjalanan darah bertambah maka bertambahlah kenikmatan kesemua bahagian-bahagian sensitif lebih nikmat.

5) Dapat Mengawal Pembuangan Air Kecil.

Selepas melakukan senaman ini, anda akan dapat mengawal sistem buang air kecil anda.

Cara Melakukan Senaman Kegel Ini.

1) Rapatkan kedua-dua paha anda. Cuba membuat cengkaman di lubang najis dan lubang kencing anda. Tahan nafas seketika antara 3 hingga 5 saat, lepaskan kemutan buat berulang kali.

2) Cuba lakukan 5 kali sehari dengan sekali buat 10 kali cengkaman.

3) Lakukan senaman ini sebaik sahaja anda selesai membuang air kecil dan dalam keadaan selesa.

Kesimpulan.

Senaman kegel ini dapat membina otot bengkel pangkal zakar dan memaksa darah bergerak ke hujung zakar. Ini menyebabkan hujung z3kar lebih padat dan, kembang dan bertenaga.

Amalan ini akan meningkatkan lagi keseronokan hubungan intim dan menambahkan lagi kasih sayang suami isteri.

Sumber maskulin


1 comment:

  1. Senaman bodoh dr omputih. Yg melayu ikut jaa copy n paste.

    ReplyDelete