5 Sebab Kenapa Suami Patut Cium Isteri Setiap Hari.

5 Sebab Kenapa Suami Patut Cium Isteri Setiap Hari.
Gambar Google

Masyarakat melayu kebanyakannya apabila disebut cium isteri setiap hari, mereka akan mengatakan bahawa dah nak tua tak perlu nak cium-cium lagi dah..

Tetapi apa yang berlaku di negara Barat adalah kajian menunjukkan terdapat banyak kebaikan dan manfaat yang diperolehi dengan mencium isteri anda.

Mungkin ianya agak janggal di kalangan masyarakat kita tetapi kebaikannya adalah :

1) Mengurangkan Alahan Seseorang.

Alahan pada mata dan hidung adalah perkara biasa. Di dalam jurnal Psychosomatic telah menjelaskan bahawa ciuman pada bibir pasangan anda dapat mengurangkan masalah ini.

2) Meningkatkan Daya Tahan Terhadap Kesakitan.

Oxyton (hormon cinta) akan dilepaskan apabila anda mencium pasangan anda seterusnya dapat mengurangkan kesakitan yang kronik.

Oxytocin mempunyai sifat analgesik iaitu ubat penghilang sakit. Ia juga bertindak mebgurangkan kebimbangan dan dan kemurungan yang sering di alami oleh seseorang pesakit yang kronik.

3) Menurunkan Kadar Tekanan.

Bercium dengan pasangan anda mampu menurunkan kadar hormon kortisol iaitu satu hormon yang berkaitan dengan stress.

4) Mulut Anda Lebih Bersih.

Mencium juga dapat membantu mencegah kerosakan gigi.

5) Menambahkan Sifat Kasih Sayang Suami Isteri.

Apabila udia perkahwinan makin meningkat sifat kasih sayang mulai menurun dan dingin. Apatah lagi jika sudah mempunyai anak yang ramai.

Kerap berpegang tangan dan berciuman akan menambahkan lagi suasana kasih sayang yang dahulunya mungkin berputik kembali.

Sumber Taikotai.tv

No comments